Friday, June 10, 2011

selamat pagi

Hi,

Lama I x update blog. Tajuk pun dah ucap selamat pagi sebabnya saya menaip entry ni seawal kul 7 pagi..hehe.. sekarang ni busy dengan keje yang entah bila boleh siap. dah siap satu assignment bos bg lagi assignment baru. even pagi ni kena datang ofis seawal kul 6 pagi gara-gara nak balik awal sbb nak balik KL hr ni. Yahoooo...

tapi dalam sibuk2 tu malam and weekend mesti saya x lepaskan peluang untuk menjahit, tambah2 sekarang banyak juga tempahan. but most of it tempahan untuk baju raya. fuhh lega skit sebab xla nk cepat kan. yang pening tu bila dapat tempahan semua nak cepat. dulu amik juga la tempahan yang begini sebab nak tambah pengalaman menjahit tapi sekarang terpaksa di tolak di sebabkan bila menjahit dalam keadaan tergesa2 jahitan akan menjadi tidak kemas. mcm x best la plak if customer tu tgk jahitan x cantik tapi duit amik kn. so for those yang I tolak tempahan anda, minta maaf sangat2. saya prefer kalo nak tempah tu seawal 3 weeks b4 a day happen but still depend on demand. kalo ketika itu saya banyak tempahan kemungkinan ia akan memakan masa yg lama utk di siapkn

oh yea, berita gembira saya dah ada mesin jahit tepi dah sekarang. suka tak? so aktiviti menjahit akan menjadi lebih cepat sbb x perlu lagi keluar rumah. gembira yang tak terhingga bila mesih jahit tu sampai di rumah. dan nak tahu tempahan mana yg merasmikan mesin jahit tepi baru saya..jeng..jeng..jeng..

ni la baju first yg merasmikan mesin jahit tepi saya..hehe.. baju ni adalah untuk anak buah sepupu yang berumur 2 tahun and 3 tahun. ibu tuan baju ni siap request jahit manik lagi but yang simple je la. terhasilnya jahitan manik yg simple yg mmg semua org tahu. ingat mcm nak kuatkan lagi skill jahit manik. harus menghadiri bengkel sulam manik neh..tp bila nye la ada masa...huhu..

since mesin jahit tepi dah ada, so next target I nak dapatkan mesin jahit industrial. laju skit. InsyaAllah akan di usahakan.

Oh yeah, baru2 ni saya ada dapat voucher JJ sebanyak rm900. waaaa..banyak kan? actually bukan br dpt tapi sbb saya kumpul since last year. tambah voucher JJ xde expired day lagi la heaven kn. so kumpul la banyak2 dengan target nk dapatkan TV LCD. muahaha..tinggi je berangan kn. Alhamdulillah, weekend lepas tercapai hasrat di hati utk mendapatkan TV LCD tu dengan menggunakan voucher tersebut dan saya hanya perlu menambah dalam rm200++ je lagi. bile bergurau dengan suami, mesti saya akan kata TV ni murah je dalam RM200++ jek sbb nya keluar duit sendiri sebanyak tu je. murah kan. lepas ni akan di kumpul lagi voucher JJ tu. hehehe.. InsyaAllah jika Allah memberi rezeki yg murah pada saya tahun ini. :)

3 comments:

  1. ooo...ko blk kl ari nie yek....
    cam tu leh belanja mak shopping ngan voucher tu kan...
    nti aku inform kt mak ckp ko nk belanja mak....
    hahahaha

    ReplyDelete
  2. wah..seronok. sampai rm900 ko kumpul. penyabar gila! hehehhe

    kalo aku la....tak berape nk menyabar la nk kumpul sampai 9rat tu. hehehhe.

    wah wah..dah ade mesin jahit tepi. congrats. suka la..ko ni begitu bersemangat la. insyallah..allah suka kat org yg bersemangat n rajin berusaha ni. aku doa..satu hari annti..ko leh bukak kedai ko sendri. takde dah online online ni. :)

    ReplyDelete
  3. to ibu qaireen: haha..aku dah guna pun voucher tu..muahahaha..

    ida murni: InsyaAllah..doakan aku. tu la aku cuba utk sabar kumpul..kalo ikutkn x sabar tp aku nyorokkan voucher tu pastu aku buat mcm aku xde voucher..so akhirnya dpt juga aku kumpul rm900 tu ..muahaha

    ReplyDelete