Showing posts with label Sarung bantal. Show all posts
Showing posts with label Sarung bantal. Show all posts

Tuesday, September 9, 2014

set tilam kekabu baby

33weeks dah.. dan hanya tinggal lagi 7weeks to go before delivery. cepat je masa berlalu. huhu.. nebes setiap kali bila fikir mcm mana agaknya waktu I bersalin nanti. huhu.. since ni first baby so lagi la nebes coz xde pengalaman and x dpt nak cuba2 bayangkan waktu kejadian nnti. Cuma skrg ni buat relax je and redah je la..huhu.. setiap hari berdoa semoga Allah permudahkan waktu I nak bersalin nnti. Hopefully everything will be fine and smoothly. Yang penting baby and mommy selamat and sihat kan.

Persiapan untuk bersalin pun almost 95% dah ready. Since ni pun first baby so semuanya kena beli baru. So far brg2 mcm barut, tilam, selimut and etc, yang mana rasa bole jahit tu I cuba jahit sendiri. Since mama pun pandai menjahit so better jahit sendiri dari beli kan. Atleast ada sentimental value di situ. Alhamdulillah semua dah siap. Bila dah excited ni mula la rasa mcm nk tmbh2 lagi. haha.. contoh mcm, dah jahit dah receiving blanket tp rasa mcm nk jahit hooded blanket plak.. haha.. ngengada. barut baby plak bila ada seller online upload gmbr br n cantik mula la tgn gatal nk membeli kain tu nak buat barut baby..haha.. barut baby dah bnyak ok tp tgn asyik gatal je nk menjahit bila ada je corak2 kain yg chumell.. huhu..mama yg excited lebih..

List barang2 keperluan baby pun sy google jek. Byk je org share senarai barang2 yang perlu di beli. lupa plak nak keep track blog mana yang I refer untuk senarai barang tu. Korang google je taip "list brg baby" nnti berlambak keluar. 

I selalu share gmbr2 barang2 baby yang I jahit di page facebook and my #miedacreative. sorry susah skit tangan ni nak menaip untuk update blog ni. rasanya update di facebook and #ig lebih pantas and mudah. bagi yang nk follow bole like my page and my #ig. taip jek miedacreative k.

Let me share my latest baby product. Set Tilam kekabu baby and sarung sekali. Well, bila dah jahit sendiri mcm ni baru la faham kenapa seller online jual mahal. susah and rumit ok. alhamdulillah dapat bantuan suami masa nak filling kekabu. Kekabu pun guna dlm 3 kg ok.. byk tu.. patutla derang jual mahal. So to all mommy to be pls jangan complain set tilam kekabu bayi ni mahal sbb mmg costly and rumit bila nk jahit. kalo rasa nk jimat tu better jahit sendiri jangan ngomel kata mahal. Bila I dah buat sendiri baru tahu mcm mana susahnya nak jahit ok. 

bila jahit sendiri set tilam kekabu untuk my baby rasa puas hati. bole customize sendiri nak saiz besar mana. maybe akan jahit lg satu set utk baby cot. sbb saiz yg ni kecik dr saiz baby cot.

so far tiada lagi perancangan untuk buka tempahan set tilam kekabu ni. akan di pertimbangkan lepas bersalin nnti k. tapi I masih terima tempahan barut baby sehingga akhir bulan ni. :)




Wednesday, March 30, 2011

Bundle entry...

There is so much thing I want to share with you guys. The item today was done long time ago and I manage to share it today with you guys. The item such as table runner, cushion cover and Ribbon Embroidery. I'm proud with my self if when I looked back all these item is in my house plus it's made from my hand. It feel great. can you imagine? For those DIY lovers, I believe you guys will have same feeling like me.


My husband did request to put some fabric on it to prevent from dust since the color of cabinet is white. The right hand side view


The left hand side view.


Previous I have table runner but I hand over it to my mom. so I make new one. you can go to this link if you wanna see previous table runner.





The pink one is in my room now and the blue one is in my car rite now.



Close up view. I'm using button and hide it in the back.


if you remember this post, I just had time send over to the frame maker and a bit costly but I'm happy and satisfied with the work even it costly plus I'm more happier and proud since now it's hanging on my home wall.



Close up view. I plan to make new since I just buy e-book from Suzanna. Hopefully I will have time for that.

Thursday, January 7, 2010

sarung bantal

Alhamdulillah, last week my biras selamat melahirkan seorang baby lelaki. This is her third baby. Until now, I still not see her baby yet since masih tak balik Kuala Lumpur lagi. Then macam kebiasaan bila baby baru lahir mesti nak bagi hadiah kan. Usually orang akan bagi hamper besar-besar kan..so kali ini saya ingat nk bagi hadiah yang lain sikit dari kebiasaan. And kebetulan dalam masa yang sama saya nak mengasah skill sulaman reben saya, saya pun jahit one set sarung bantal with sulaman reben for her baby. After it done, I thought want to pos this set to her but my husband told me that she will leave to her kampung by today so tak dapatla nak pos. So I decided to wait for my husband come here again, then let him give it to his abang.hehe...I was hoping that abang daili and Kak Imah will love it.hehe..So here I share the picture. enjoy the picture


2 bolster and 2 pillowcase.


close up for bunga





2 bolster


close up untuk bunga plak


Details:
SB001
Fabric: cotton
Quantity: 1 large pillowcase, 1 small pillowcase and 2 bolster.


Contact me if you intrested. :) You can custom it the design or you can add another pillowcase as you wish.